Skip til hoved indholdet

Pressemeddelelse: Nye familieboliger

Tilføjet 11.10.2016

Onsdag den 12. oktober kl. 10.00 markerer boligselskabet igangsætningen af byggeriet af 2 x 10 nye familieboliger i henholdsvis Vester Hassing (Ved Jern banen) og i Gandrup (Mellemvang). Det sker, når rådmand Hans Henrik Henriksen tager det 1. spadestik Ved Jern Banen 14 i Vester Hassing.

Vester Hassing og Gandrup er to af de omegnsbyer til Aalborg, som oplever spirende vækst i indbyggertal og byliv, og nu tager vi det første spadestik til yderligere 2 x 10 familiehuse i hver by og de vil stå klar til indflytning i etaper fra ultimo 2017.
– Vi oplever en stor efterspørgsel efter attraktive, velindrettede familieboliger til en fornuftig husleje. Og med den naturskønne beliggenhed og korte afstand til Aalborg bliver der rift om husene, siger direktør Jens Erik Grøn fra Sundby-Hvorup Boligselskab, som fremhæver to grupper, der efterspørger de nye huse:
– Det er særligt nyetablerede familier, der er på jagt efter den første familiebolig samt ældre par, der har solgt deres hus, og som nu ønsker en velindrettet bolig med højt serviceniveau, der kontakter os, når vi har den her type boliger til leje, siger han.

Husene får gennemlyste køkkenalrum og stue samt bryggers og velindrettede værelser. Husene bliver opført i mursten og med ståltag samt vinduer og døre i træ/alu der tilsammen skaber et spændende arkitektonisk udtryk. Der opføres carport med udhus til hver bolig.

Sundby-Hvorup Boligselskab har de senere år med succes opført familieboliger i omegnsbyerne nord og øst for Aalborg. Vi er glade for, at Aalborg Kommune bakker op om udviklingen af oplandsbyerne, der er en vigtig del af et sammenhængende og velfungerende boligmarked.
Byer som Vester Hassing har velfungerende skoler og dagsinstitutioner og et aktivt foreningsliv. Gandrup har lige fået i sundhedshus i det gl. rådhus. Og så er gode dagligvarebutikker og hyppige busforbindelser til Aalborg selvfølgelig også med til at tiltrække nye familier til byen. Kan vi være med til at understøtte den positive udvikling, er det kun positivt, siger Jens Erik Grøn.

Sundby-Hvorup Boligselskab har allerede i dag flere boliger i Vester Hassing og Gandrup og kan derfor tilbyde de kommende beboere samme høje service, som de øvrige af boligselskabets 3500 beboere. En beboertilfredshedsundersøgelse fra sidste år viste, at 94% af beboerne i Sundby-Hvorup Boligselskab enten er tilfredse eller meget tilfredse med at bo, hvor de bor.
– Vi arbejder hele tiden på at ramme balancen mellem et højt serviceniveau, attraktive og velholdte boliger og en fornuftig husleje. Og vi kan heldigvis se, at vores beboere kvitterer for arbejdet, siger Jens Erik Grøn.

Fakta om byggeriet:
Vester Hassing, 6 stk. 4-rumsboliger på ca. 100 kvm.
Husleje kr. 7.100,00 pr. måned excl. forbrug.

Vester Hassing, 4 stk. 3-rumsboliger på ca. 90 kvm.
Husleje kr. 6.400,00 pr. måned excl. forbrug.

Gandrup, 4 stk. 4-rumsboliger på ca. 103 kvm.
Husleje kr. 7.350,00 pr. måned excl. forbrug.

Gandrup, 6 stk. 3-rumsboliger på ca. 90 kvm.
Husleje kr. 6.400,00 pr. måned excl. forbrug.