Skip til hoved indholdet

Hvad kan du selv gøre?


  • Hvis der stadig er lidt gennemløb, kan du prøve at hælde kogende vand igennem afløbet.

    Brug ikke kaustisk soda eller afløbsrens, da det er giftigt og kan gøre skade på blandt andet aluminium, zink og tin. Og så ætser  det huden ved berøring.

    Er afløbet helt stoppet, så brug en svupper. Hvis du ikke har en, kan du få den billigt hos isenkræmmeren eller byggemarkedet. Sæt svupperen over afløbet mens du fylder vand i vasken. Tryk svupperen ned og hiv op for at løsne proppen af skidt. Gentag indtil problemet er løst.

    Hvis det ikke virker, så luk for vandet og skru vandlåsen (under vasken) af og rens den. HUSK at sætte en spand under. Husk handsker. Og vær forberedt på, at det godt kan lugte (hvis afløbet er ført direkte ned i gulvafløbet uden en vandlås, skal du rense gulvafløbet i stedet).

    Hvis afløbet stadig er stoppet, så er det nu, at du skal tage fat i dit servicekontor.

  • Løber dit toilet eller drypper din vandhane, er det både spild af vand og så kan det koste dig mange hundrede kroner om året. Det er altså en god ide at få stoppet løberiet.

    Du kan eventuelt selv prøve at løse problemet. Men er du i tvivl, så ta' fat på servicekontoret.

    Du kan se et par film her, der kan hjælpe dig.

     

    Toilet: 

    Vandhane:

    Kilde: Bolius.dk
  • Hvis du er i tvivl om årsagen til, at strømmen er gået, så tjek først om gadelamperne er tændt, og om dine naboer har strøm.

    Har andre også mistet strømmen, tag den med ro og find enten en radio med batterier eller din telefon og følg med i aktuelle meldinger om strømsituationen.

    Undgå at åbne køleskab og fryser, så holder maden sig bedre kold.

    Hvis det alene er inde i din bolig, at strømmen er væk, så kan du gøre følgende:

     

    Har du en ny eltavle:

    Der vil sikkert være en gruppafbryder, der er slået fra.

    Sluk alle stikkontakter og strømudtag i gruppen.

    Slå gruppen til igen (og evt HFI/HPFI-afbryderen, hvis den også er slået fra).

    Tænd for stikkontakter og apparater én efter én. Når strømmen går, har du fundet fejlen.

    Findes fejlen i selve elinstallationen, skal du kontakte servicekontoret.

     

    Har du en ældre eltavle:

    Tjek, hvilken sikring der er gået (kig efter en plet i enden, ofte er den rød).

    Skift sikringen.

    Sluk alle apparater og stikkontakter i den gruppe, der hører til sikringen, hvis den går igen.

    Skift sikringen, og tænd for stikkontakter og apparater én efter én. Når strømmen går igen, har du fundet fejlen.

    Findes fejlen i selve elinstallationen, skal du kontakte servicekontoret. 

  • Akutte opgaver er som hovedregel ting, der absolut ikke kan vente med udbedring til næste hverdag, og hvor der kan opstå skade på boligen, hvis der ikke hurtigt sættes ind.

    Ved et AKUT OPSTÅET PROBLEM udenfor ejendomsfunktionærernes normale arbejdstid, kan vagten hos Polygon kontaktes på tlf.: 72 28 28 19.

    Ved opkald til vagttelefonen skal du oplyse, at du bor til leje hos Sundby-Hvorup Boligselskab.

  • Duer, måger og råger, der samler sig i større flokke, kan indimellem være et problem i byen.

    Når generne bliver for store, kan det være nødvendigt at regulere bestanden.

    > Giv Aalborg Kommune et tip om ønske af regulering, her

  • Det er lovpligtigt for alle at anmelde rottebesøg til kommunen. Også selv om du blot har fundet tegn på rotter i baggården. Man må ikke selv lægge gift ud til rotterne.


    Hvis du bor i en af vores boligblokke, skal du kontakte ejendomsmesterkontoret, som vil sørge for, at kommunen bliver informeret.


    Bor du i et af vores huse skal du selv kontakte kommunen.

    Aalborg Kommune

    Brønderslev Kommune

    Hvis du behøver hjælp til anmeldelsen er du altid velkommen til at kontakte din ejendomsmester.

     

Kontakt dit ejendomskontor


Send en forespørgsel om hjælp

Når du logger ind på MinSide, skyder du genvej til din ejendomsmester, og du kan sende en forespørgsel om hjælp, når det passer dig.

  • Gå til din afdelings infoside

    Hvis du ikke er logget ind på MinSide, så kan du på din afdelings infoside blandt andet finde åbningstider og telefonnummer til ejendomsmesteren i dit servicekontor.

  • Har du brug for akut hjælp!

    Ved et AKUT OPSTÅET PROBLEM udenfor ejendomsfunktionærernes normale arbejdstid, kan vagten hos Polygon kontaktes på tlf.: 72 28 28 19

  • Lokale servicekontorer

    Vores beboerservice findes i fire lokale servicekontorer, hvor din ejendomsmester og vores ejendomsfunktionærer holder til.
    Kontakt dem via linket ovenfor.

Find din afdeling